Succesvol adverteren op internet: 7 tips voor Google AdWords Campagnes (SEA)
Wordt je website door toepassing van SEO gevonden maar wil je je doelgroep nóg enthousiaster maken door te adverteren op internet? Doe dan wat ik heb gedaan: zet een Google AdWords Campagne op. Met SEA (Search Engine Advertising), oftewel adverteren in Google, haal ik veel meer omzet met mijn website. Voor mij staat internet reclame gelijk aan meer online omzet. Wil je ook zelf reclame maken in Google? Of gebruik maken van een Google Certified Partner? Ontdek Google Advertising aan de hand van de volgende 7 tips.

1. Lees eerst de Google Policy
Voordat je je vol overgave op adverteren in Google stort ten einde meer online omzet te genereren: neem de voorwaarden goed door. Maak je namelijk een fout bij het reclame maken in Google, dan is de kans groot dat je per direct verwijderd wordt, evenals je tegoed. Voldoe dus altijd aan de Google voorwaarden.

2. Google AdWords, selecteer de juiste zoekwoorden
Om te adverteren in Google maak je gebruik van Google Adwords, de internet reclametool van Google. Reclame maken in Google doe je door gebruik te maken van zoekwoorden. Bij de zoekwoord- of zoekwoordcombinatieselectie, moet je wel op je kwaliteitsscore letten. Bij een slechte score moet je namelijk meer betalen voor adverteren in Google. Bovendien kom je lager terecht in zoekresultaten.

3. Internet reclame? Budgetbepaling vooraf
Je betaalt bij Google Advertising per zoekwoord. Google Advertising tarieven variëren nogal. Voor meer online omzet is het verstandig om vooraf je budget voor adverteren op internet te bepalen. Hiervoor kun je de maximale kosten per klik instellen, evenals een dag-budget. Wanneer jouw dag-budget is bereikt, zet Google Advertising je advertentie uit. Klinkt geruststellend of niet?

4. Google Adwords beloont relevantie bij adverteren op internet
Google is wereldwijd de bekendste zoekmachine en wil dit graag blijven. Daarom is het bij Google Advertising belangrijk dat internet reclame waarmee je gaat adverteren in Google relevant is. Ik zal je een voorbeeld geven. Stel, je website gaat over fietsen. Is je internet reclame gericht op het zoekwoord ‘diepzeeduiken’, dan straft Google dit af.

5. Gebruik Google Analytics
Ik heb meer omzet met mijn website weten te behalen door Google Analytics te gebruiken. Ik raad je ook aan Google Analytics te gebruiken. Google Analytics is een gratis dienst voor internet reclame die website-statistieken verzamelt en in detail weergeeft. Google Analytics geeft je inzicht in het bezoekersgedrag en of je al dan niet meer online omzet genereert.

6. Volg Google Trends
Google Trends is ook een dienst van Google. Google Trends wordt de indicator van populaire zoekwoorden genoemd. Google Trends laat je namelijk zien wanneer en hoe vaak op een bepaald zoekwoord is gezocht. Ook vergelijkt Google Trends zoekwoorden in verschillende contexten.

7. Google Certified Partner
Wil je je Google Adwords Campagne liever uitbesteden? Kies dan voor een Google Certified Partner. Dit is een online marketingbureau die Google Advertising getrainde en gecertificeerde medewerkers in dienst heeft. De Google Certified Partner herken je aan de Google partner badge. Met een Google Certified Partner kun je ontspannen de Google Analytics en Google Trends checken en zien hoe succesvol je internet reclame is.

Recente berichten

Laat hier je reactie achter